PRÀCTICA 3 : FINLÀNDIA VS ESPANYA EN EDUCACIÓ

En aquesta pràctica, hem visualitzat un vídeo del Xavier Melgarejo, molt interessant  per a poder entendre l’educació de Finlàndia:

http://www.ccma.cat/video/embed/4368870/

Per començar a parlar dels diferents resultats entre Espanya i Finlàndia en les proves PISA, hauríem de saber que són aquestes proves.

PROVES PISA—> Programa Internacional per a l’avaluació d’estudiants.

És un programa per avaluar el rendiment  escolar dels joves de 15 anys de diferents països. Les àrees en que s’avaluen els estudiants són, les matemàtiques, ciències i comprensió lectora.

D’una banda parlarem de Finlàndia, un país on els estudiants tenen molt bons resultats en les proves PISA.

1rs en competència lectora.

2ns en competència científica.

2ns en competència matemàtica.

Tot això ens deixa una mica sobtats, ja que en Espanya, per altra banda, solament arriba amb prou feines a la mitjana de les proves.

Tot i augmentar les despeses en educació durant el 2010 i el 2012, els resultats acadèmics de l’Estat Espanyol no han millorat en cap aspecte.

També donen més culpabilitat o responsabilitat als alumnes dels seus mals resultats acadèmics, en comptes de mirar si qui ho fa malament són els centres educatius i amb això l’únic que aconsegueixen és desmotivar als alumnes de manera que hi hagi més fracàs escolar.

Degut a aquests gràfics que ens proporcionen aquestes proves, tothom fa un pensament per intentar comprendre com s’ho fan per tenir tant nivell en comparació amb Espanya.

Tot seguit us presento una comparació on primer descriurem i intentarem entendre com funciona el sistema educatiu finés i les ajudes que rep l’alumne.(família i estat)

No obstant, també explicaré el funcionament Espanyol i com crec que es podria millorar per poder arribar a un cert nivell que pugui comparar-se amb altres països més competents.

Sistema Finlàndia:

Els avantatges que proporciona el model finlandès als seus estudiants provenen de la seva despesa pública. Així, l’ensenyament obligatori és gratuït en tots els seus conceptes, des del material fins a les despeses de menjador, i fins i tot el col·legi ha de garantir el transport en el cas que els nens hagin de desplaçar-se al centre des d’una distància superior als 5 km. També els estudis universitaris són gratuïts.

La segona gran característica del sistema finlandès és l’atenció personal que dediquen a cada nen, i especialment als que van endarrerits.images.jpg

Gran valoració de la figura de professor: el prestigi que posseeixen en la societat finla
ndesa fa que aquesta professió sigui una de les més sol·licitades pels estudiants, que requereix una formació molt exigent, i que no és gens fàcil, ja que se’ls està preparant perquè esdevinguin, més que en professors,  experts en educació.

Per entendre millor el sistema, us deixo les deu idees claus per resumir-ho i poder aclarir les idees dels quals no us hagi quedat clar.

Igualtat d’oportunitats.  El professor és clau.  Implicació dels pares.  La figura del professor.  educació gratuïta  Motivació als mestres.  Temps per a tot.  Premis a la curiositat.  No a la competitivitat.  Educació personalitzada.

Sistema Espanya:

El nostre sistema educatiu l’ensenyament obligatori és dels 6 als 16 anys. I es classifica segona la LOE en règim general ( educació infantil, primària, secundària, batxillerat o cicles formatius de grau mig/superior) o de règim especial (ensenyament artístic, esportiu o d’idiomes).

La Llei Orgànica d’Educació, aprovada al maig de 2006, regula l’estructura i organització del sistema educatiu en els seus nivells no universitaris. En ella es reiteren els principis i drets reconeguts en la Constitució defensant una nova llei de qualitat amb equitat per a tots. S’insisteix en el caràcter inclusiu de l’educació, en igualtat de tracte i no discriminació de les persones sota cap circumstància.

La llei reafirma el caràcter de servei públic de l’educació, considerant l’educació com un servei essencial de la comunitat, que ha de fer que l’educació escolar sigui assequible a Sin título.jpgtots, sense distinció de cap classe, en condicions d’igualtat d’oportunitats, amb garantia de regularitat i continuïtat i adaptada progressivament als canvis socials.

Els principals objectius del sistema educatiu en el relacionat amb els ensenyaments són millorar l’educació i els resultats escolars, aconseguir l’èxit de tots en l’educació obligatòria, augmentar l’escolarització en infantil, en batxillerat i en cicles formatius, augmentar les titulacions en batxillerat i en formació professional, educar per a la ciutadania democràtica, fomentar l’aprenentatge al llarg de la vida, reforçar l’equitat del sistema educatiu i convergir amb els països de la UE.

Quadre comparatiu entre Espanya i Finlàndia.

el-sistema-educativo-de-finlandia-13-638

Per últim m’agradaria afegir l’enllaç al vídeo del programa Salvados de laSexta on es viatja a Finlàndia per conèixer més a fons el seu sistema educatiu:

· Enllaç al vídeo del programa “Salvados: Cuestión de educación”

Webgrafia:

http://www.elconfidencial.com/sociedad/2010-04-06/finlandia-asi-es-el-mejor-sistema-educativo-del-mundo_401888/

http://javiermegias.com/blog/2010/03/finlandia-excelencia-en-la-educacion-clave-de-la-innovacion/

http://www.institutohemingway.com/es/blog/542/diferencias-con-el-sistema-educativo-de-finlandia-y-espana-tambien-en-aprendizaje-de-idiomas.html

https://prezi.com/a-tsgynslmjc/singulars-xavier-melgarejo/

http://www.institutohemingway.com/es/blog/542/diferencias-con-el-sistema-educativo-de-finlandia-y-espana-tambien-en-aprendizaje-de-idiomas.html

http://www.xarxatic.com/quien-prepara-a-los-futuros-maestros/

http://e-faro.info/

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

Crea un blog o un sitio web gratuitos con WordPress.com.

Subir ↑

PSICOLOGIA DE L'EDUCACIÓ

Pàgina de Sergi López a Psicologia de l'educació

PSICOLOGIA DE L'EDUCACIÓ ÀNGEL LENDÍNEZ CAPDEVILA

El blog de Psicologia de l'Educació d'Àngel Lendínez Capdevila

Psicologia de l'educació

grup primària-tarda, UDL

Blog de pràctiques de Psicologia de l'Educació

Aquest és el meu blog de Psicologia de l'Educació

BLOG DE PSICOLOGIA DE L'ENRIC BONETA

No hay éxito externo sin éxito interno

Blog de prácticas de Primaria

Anem aprenent de l'educació.

WordPress.com en Español

Blog de Noticias de la Comunidad WordPress.com

A %d blogueros les gusta esto: