PRÀCTICA 4. ACTIVITATS D’APRENENTATGE COL·LABORATIU.

Al següent apartat del bloc explicarem i analitzarem una activitat realitzada a classe on es donava un aprenentatge col·laboratiu.

1) Descripció bàsica de l’activitat:  Aquesta activitat la vaig fer quan feia 5è de primària a l’assignatura de plàstica. L’activitat consistia en crear amb grups unes titelles que al final representarien una obra de teatre.

Continguts:

Els continguts que el professor volia que adquiríssim eren: els materials reciclats, que van ser els materials que vam utilitzar per fer les nostres titelles, aquests materials reciclats, el primer dia ens va posar una presentació de diapositives on ens ho explicava clarament quins havíem de fer servir.  Per altra banda també ens va dir que havíem de pensar en com fer un escenari tots junts per poder fer l’actuació, cada grup es va ficar a cridar de com havia de ser l’escenari, seguidament ens va posar un vídeo on un home ens explicava com poder decidir-nos entre tots i sense cridar, aquí ens ensenyava a respectar-nos els uns als altres.

Objectius:

Construir un escenari i les titelles per actuar-hi tot utilitzant materials reciclats que poguéssim trobar per casa, sense comprar res.

Treballar en grup respectant els nostres companys.

Pensar en quina actuació farà el grup.

Treballar entre tots per construir un escenari.

Pensar la història respectant el torn de paraula.

Aconseguir l’escenari i les titelles abans de final de trimestre per poder-ho ensenyar a la resta de cicle superior.

 

Resultat final:

L’obra va ser tot un èxit. Cada grup va fer la seva representació on n’hi havia de més ben fetes que d’altres però tot i així totes tenien el seu punt.

Les titelles eren espectaculars, no pensava que amb materials reciclats que teníem per casa es pogués arribar a fer unes titelles tan boniques.

Per l’escenari vam tenir més problemes ja que cadascú té el seu estil i tothom el volia fer a la seva manera però al final el vam fer entre tots amb el seu toc cadascú i va quedar genial.

 

Agrupacions (Nombre d’alumnes de cada grup)

L’activitat es va realitzar en grups de 5 persones i un grup de 6.

 

2) Procés col·laboratiu
Com es va organitzar el grup: 

El professor ens va comentar com volíem fer els grups, però que havia de ser ràpid i que si no ens decidíem ràpid els faria ell. Ens vam ajuntar els que érem més amics.

Recordes algun aspecte a assenyalar sobre la interacció entre els membres del grup (llenguatge, comunicació, ajudes)

M’en recordo del moment en el qual vam decidir fer l’obra dels tres porquets i que cadascú havíem de triar un personatge, aquell moment vam haver de parlar una bona estona perquè tothom volia ser el llop. A partir d’aqui cada participant del grup va agafar el seu rol i a començar a preparar!

El professor tota l’estona anava rodant de grup en grup ajudant i contestant dubtes.

Aspectes emocionals i afectius durant el treball en grup (positius – negatius)

POSITIUS: Hi havia molt bon ambient al grup ja que ens portàvem bé tots i cadascú tenia la seva part, encara que entre tots ens ajudéssim els uns als altres.

NEGATIUS: Hi havia algun moment de discussió en tema pintar o caracteritzar els personatges ja que com ja he comentat tothom té un estil una mica característic.

Com es superaven els diferents punts de vista

Ho posàvem en comú, tot i que de vegades el professor també ens donava el seu consell que ens ajudava moltíssim.

 

3) Paper del professor

Consignes:

El professor ens va donar unes pautes a seguir al començament, perquè no ens estanquéssim i no ho sabéssim que fer. També ens va passar un power point on hi havia diferents titelles fetes per altres alumnes.

 Ajudes:

El professor va estar tota l’estona supervisant tots els grups i la mínima que a algú li apareixia un dubte, ell el contestava en veu alta perquè si algun grup també al tenia així li solucionava.

Avaluació del treball del grup:

L’avaluació d’aquest treball es va dividir en dos parts; una que posava la nota el professor segons la qualitat dels personatges i l’obra de teatre i la segona que els altres companys ens avaluaven.

 

Tasca 2

AVANTATGES I INCONVENIENTS DEL TREBALL COL·LABORATIU:

 

AVANTATGES:

  • La solució al problema és més creativa, no és el mateix que pensi una persona que en pensin moltes.
  • Treballs d’extensió llarga que entre tots és fan més ràpidament.
  • Més motivació i satisfacció.
  • Saber tractar les diferents opinions, ja que la teva de vegades no és la millor opció.
  • Redueix cansament individual.

 

DESAVANTATGES:

  • El treball pot ser més lent, depenent de les ganes de tothom.
  • Sempre hi ha gent que no diu la seva opinió i manen un o dos.
  • Pot reduir el desenvolupament individual.
  • Hi ha persones que s’aprofiten del treball en grup i no fan res.
  • Els treballs poden estar mal repartits.
  • Sempre n’hi ha un que vol decidir-ho tot i manar.

 

 

Anuncios

9 comentarios sobre “PRÀCTICA 4. ACTIVITATS D’APRENENTATGE COL·LABORATIU.

Agrega el tuyo

    1. Pel que he pogut veure en comú de les activitats redactades pels meus companys, l més important d’una activitat és novament la part empírica. La experiència és un factor clau en l’aprenentatge i per tant el professor ha d’aconseguir que tots els infants passin per la seva part pràctica de l’activitat per tal que experimentin.
      Un altre aspecte que hi veig és que tots ens hem quedat amb una classe fora de lo convencional, i això és perquè estem tant acostumats a un model pedagògic de classe, que ja tirem endavant amb això, però per aquest motiu, l’infant passa a desconnectar també i no tenen cap poder d’atenció a l’infant, és per això que una activitat alternativa a l’escola queda tant grabada i és el que recordem, perque és on vam donar-li més atenció.

      Me gusta

    2. Crear actividades donde la gente participe activamente y de una forma motivadora. Se tiene que buscar el método adecuado para dinamizar la actividad de forma diferente a la estandarizada y tener la plena atención y participación del alumno.
      La actividad debe ser adecuada al contexto y situación en que nos encontramos y debemos buscar una meta para llegar con ayuda de nuestros compañeros. De esta forma, podemos ser capaces de trabajar en equipo y superar situaciones laborales y cotidianas de este tipo o más complejas de una forma más sencilla

      Me gusta

    3. Donant validesa al que els companys “redboleto” i “marcalfarras95” diuen, crec que la base d’un bon aprenentatge, sigui col·laboratiu o individual, és que aquest sigui divertit, amè de realitzar. Totes les activitats que hem vist en les nostres entrades dels blogs són activitats que pocs cops es realitzen en una classe.
      Per tant, el meu punt es basaria en què per poder extreure la major qualitat en un aprenentatge i treball col·laboratiu, els alumnes haurien de realitzar tasques o activitats més dinàmiques, activitats que realment no fossin una llosa per ells que enlloc de motivar-los a seguir estudiant provoquessin l’efecte contrari.

      Me gusta

  1. Pel que he pogut veure en comú de les activitats redactades pels meus companys, l més important d’una activitat és novament la part empírica. La experiència és un factor clau en l’aprenentatge i per tant el professor ha d’aconseguir que tots els infants passin per la seva part pràctica de l’activitat per tal que experimentin.
    Un altre aspecte que hi veig és que tots ens hem quedat amb una classe fora de lo convencional, i això és perquè estem tant acostumats a un model pedagògic de classe, que ja tirem endavant amb això, però per aquest motiu, l’infant passa a desconnectar també i no tenen cap poder d’atenció a l’infant, és per això que una activitat alternativa a l’escola queda tant grabada i és el que recordem, perque és on vam donar-li més atenció.

    Me gusta

  2. Pel que he pogut veure en comú de les activitats redactades pels meus companys, l més important d’una activitat és novament la part empírica. La experiència és un factor clau en l’aprenentatge i per tant el professor ha d’aconseguir que tots els infants passin per la seva part pràctica de l’activitat per tal que experimentin.
    Un altre aspecte que hi veig és que tots ens hem quedat amb una classe fora de lo convencional, i això és perquè estem tant acostumats a un model pedagògic de classe, que ja tirem endavant amb això, però per aquest motiu, l’infant passa a desconnectar també i no tenen cap poder d’atenció a l’infant, és per això que una activitat alternativa a l’escola queda tant grabada i és el que recordem, perque és on vam donar-li més atenció.

    Me gusta

  3. Un cop analitzades les activitats d’aprenentatge col·laboratiude cada membre del nostre grup he arribat a la conclusió de que hi ha una sèrie de factors que són determinants a l’hora de treballar col·laborativament amb altres companys. El factor més important és la participació activa en l’activitat, és a dir, els alumnes treballen més còmodes i interaccionen més entre ells si tenen un paper actiu dins de l’activitat que no si només es dediquen a respondre preguntes asseguts a les cadires de classe. L’experència és un factor clau, com a mínim des del meu punt de vista, ja que d’aquesta manera els nens estan veient amb els seus propis ulls allò que fan i aprenen. En canvi, si han de fer una activitat guiant-se per allò que diu el llibre i per les imatges que hi poden veure en ell, penso que l’activitat es torna més pesada i els alumnes no gaudeixen tant com de l’altra manera. No obstant aixó, també poden haver-hi activitats col·laboratives que no necessitin ser aplicades en una classe pràctica per obtindre resultats, però en el cas del nostre grup l’experiència i la part pràctica de les activitats són els factors amb més rellevància i suposo que cada membre del grup ha redactat l’activitat que més recordava o la que més li va agradar durant la seva formació escolar, per tant, podriem dir que una bona activitat col·laborativa és recomanable que tingui en compte aquests darrers factors.

    Me gusta

  4. Un aspecte molt important a l’hora de treballar en grup és la motivació i la connexió grupal que hi ha entre els membres del grup ja que una bona connexió entre els membres és molt important per la comunicació i, penso també el treball que es faci ha de resultar motivador perquè si un treball no agrada, el treball es farà amb menys ganes que no un treball que agradi i sigui del gust del grup. El grup treballarà millor amb un treball del seu gust.

    Me gusta

  5. Per poder aprendre de forma col·laborativa el primer que necessitem és una motivació dels alumnes els quals tots tinguin ganes de treballar i fer el treball tots junts amb el motiu d’aprendre més. Una manera de treballar el model cooperatiu seria treballant per projectes, un mètode més nou però alhora ens aporta més resultats.
    Aquest mètode és un mètode que no sempre s’utilitza, ja que pel docent és més “fàcil” fer un treball individual i avaluar un a un que no anar donant suport a tots els alumnes o discents.
    Per tant treballar en un model col·laboratiu, és necessari molta implicació per part dels dos costats (discent i docent). El treball ha d’estar en un context determinat i aquest ha de ser explícit per no causar problemes als alumnes, aquest ens deixarà molta més experiència que no pas un treball individual.
    Tal com hem pogut veure en els treballs dels meus companys, el més important és el respecte entre uns i altres i que tothom posi de la seva part. Aquest mètode ens fa extreure de tots el màxim, ja que no és el mateix un treball on només hi ha una idea a un treball on hi ha moltes idees.

    Me gusta

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

Blog de WordPress.com.

Subir ↑

PSICOLOGIA DE L'EDUCACIÓ

Pàgina de Sergi López a Psicologia de l'educació

PSICOLOGIA DE L'EDUCACIÓ ÀNGEL LENDÍNEZ CAPDEVILA

El blog de Psicologia de l'Educació d'Àngel Lendínez Capdevila

Psicologia de l'educació

grup primària-tarda, UDL

Blog de pràctiques de Psicologia de l'Educació

Aquest és el meu blog de Psicologia de l'Educació

BLOG DE PSICOLOGIA DE L'ENRIC BONETA

No hay éxito externo sin éxito interno

Blog de prácticas de Primaria

Anem aprenent de l'educació.

WordPress.com en Español

Blog de Noticias de la Comunidad WordPress.com

A %d blogueros les gusta esto: