PRÁCTICA 5. LA MEDIDA DE LA INTELIGENCIA EN SITUACIONES EDUCATIVAS: PRINCIPALES VENTAJAS Y DIFICULTADES.

Per començar a parlar dels tests sobre la intel·ligència, primer hauríem de saber que significa aquest mot o paraula, la intel·ligència és una aptitud mental que fa que ens adaptem i comprenem el nostre entorn, el que ens envolta, d’aquesta manera podrem resoldre problemes o solucionar dubtes que puguem trobar-nos en qualsevol moment de la nostra vida. Molta gent confon la intel·ligència amb ser llest a l’aula o treure matrícules d’honor, puix que s’equivoquen, ja que aquesta manera de veure la intel·ligència és una aptitud, una de les moltes aptituds que ens proporciona la intel·ligència.
Per tant podem dir que la intel·ligència seria una aptitud que cada persona té, però que es pot desenvolupar en moltes variants. Aquest fet provoca que tothom pensi diferent i que hi hagi persones que se’ls doni més bé una cosa i a altra gent se li doni més bé una altra cosa.
En aquesta pràctica he fet uns tests sobre la intel·ligència, un consistia solament en buscar entre les opcions que ens donava el dibuix que continuava una seqüència que prèviament havies vist i l’altre consistia en contestar o Sí o No a unes 70 preguntes. Al primer test m’he sentit sorpres, ja que no m’esperava que un test d’intel·ligència fes aquest tipus de preguntes relacionades amb sinalefes. Al segon ja m’he trobat més a gust contestant les preguntes del test de les intel·ligències multiples, ja que és com m’esperava que fos un test per saber la teva intel·ligència.
Si proveu els tests, que us deixaré l’enllaç a la part final del treball, veureu com no tracta el mateix, ja que un solament et proporciona la intel·ligència que tens en una escala i l’altre et diu en quins intel·ligència destaques més, i a sota del gràfic que et proporciona t’explica que vol dir cadascuna de les intel·ligències per això jo recomano fer el segon test, el de les intel·ligències multiples, ja que ens aporta més informació.
En segon lloc ens pregunta si és bo o dolent que les intel·ligències es puguin modelar amb el pas del temps, jo crec que si, ja que tu pots ser molt bo o destacar en una intel·ligència, però potser amb les altres no destaques amb cap, d’aquesta manera, esforçan-te, pot ser que desenvolupis una mica més aquella intel·ligència i que puguis arribar a destacar o poder tenir totes les intel·ligències desenvolupades amb un cert nivell i que tot se’t doni bé.

Si per exemple tens un alumne que se li donen molt bé les llengües però matemàtiques no se li dóna gens bé, tu, a aquest nen si li fas classes de repàs, ell s’esforça i els seus pares també l’ajuden, aquest nen podrà desenvolupar aquesta intel·ligència que en un futur el podrà ajudar moltíssim, per tant crec que és molt bo que aquestes intel·ligències les puguem anar modelant i canviant amb esforç.
Per últim, buscarem arguments a favor i en contra de fer tests d’intel.ligència a classe; els tests ens donen una informació important del potencial de l’alumne i a partir d’aquí, poder intervenir de la millor manera possible.
Com a docent, hem de saber que l’alumne no és tan sols un número, sinó que com a persona tindrà altres qualitats a seguir potenciant i segurament, més rellevants i significatives com a professional de l’educació. Podrem afavorir el seu aprenentatge amb l’objectiu de què la seva escolarització acabi de la millor manera possible.
Per tant, un argument a favor seria la informació important que ens dóna el test que és fiable i útil en tot moment en l’etapa escolar.
Un argument en contra seria que el mestre no es pot basar solament amb un test, ja que l’alumne és molt més que un número. Les diferents intel·ligències es poden mesurar d’altres maneres més qualitatives. I que si ho fem a classe amb tots els alumnes, algun nen li pot discriminar a un altre que ell és més bo amb una cosa que amb l’altre i provocar un conflicte.

 

TEST DE INTELIGENCIA “CLÁSICO”. CI: http://es.iq-test.cc

 

TEST DE INTELIGNECIAS MÚLTIPLES. IM: https://www.psicoactiva.com/tests/inteligencias-multiples/test-inteligencias-multiples.htm

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

Blog de WordPress.com.

Subir ↑

PSICOLOGIA DE L'EDUCACIÓ

Pàgina de Sergi López a Psicologia de l'educació

PSICOLOGIA DE L'EDUCACIÓ ÀNGEL LENDÍNEZ CAPDEVILA

El blog de Psicologia de l'Educació d'Àngel Lendínez Capdevila

Psicologia de l'educació

grup primària-tarda, UDL

Blog de pràctiques de Psicologia de l'Educació

Aquest és el meu blog de Psicologia de l'Educació

BLOG DE PSICOLOGIA DE L'ENRIC BONETA

No hay éxito externo sin éxito interno

Blog de prácticas de Primaria

Anem aprenent de l'educació.

WordPress.com en Español

Blog de Noticias de la Comunidad WordPress.com

A %d blogueros les gusta esto: